Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

23 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vandaag een kasteel bekeken, en wat voor een kasteel. Prachtig wit met donker rode torentjes dat zo mooi afstak tegen de fel-blauwe lucht! We hebben nml de hele dag zon gehad, heerlijk warm en tegen de horizon schitterende wolkenformaties.Dat stak mooi af tegen die blauwe lucht. in het kasteel hadden ze meteen een soort van museum gemaakt waar je in vitrines allemaal dingen die ze vroeger maakten en /of gebruikten kon bewonderen. Het was alleen al heel bijzonder om in het kasteel door die grote kamers te mogen dwalen, de oude deuren, stoelen bedden te zien en over de uitgesleten trappen in de gangen te mogen lopen. Daarbij een beetje dagdromen hoe dat er een paar eeuwen geleden eruit zou hebben gezien, wie er toen over de zelfde treden zouden hebben gelopen. Fascinerend vind ik zoiets! Naast het kasteel was een schitterende tuin aangelegd, met de mooiste bloemen en planten, maar ook groentes en kruiden werden er verbouwd. De opbrengst hiervan ging weer naar het restaurant dat bij het kasteel hoorde.

In het meer aan de voet van het kasteel lag.....jawel.....een heus Viking-schip! En daar hoefden we gelukkig niet zover voor te lopen als toen we in de Lofoten waren bij het Viking-museum.

Na het kasteel bezocht te hebben, gingen we naar een vissersdorpje vlakbij. Daar hebben we heerlijk bij het haventje geluncht( het was wel inmiddels weer laat, 15.00 uur). Haventje daarna bekeken, een ijsje gekocht en op het uiterste puntje van de haven met uitzicht op het meer heerlijk dit opgegeten in de zon.

Morgen om 7.00 uur opstaan. We moeten om 11.30 uur in de haven van Gotenborg zijn en Gotenborg is nog zo,n 2 uur rijden hiervan vandaan. Dus maar de wekker zetten...