Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

22 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Wat een leuke camping waren wij de afgelopen 2 dagen. Vriendelijke mensen van zowel de campingleiding als de camping gasten. In die 2 dagen met verschillende mensen gesproken ( in het Duits allemaal, ja, moest wel weer heel erg mijn Duits ophalen!) en als je die mensen dan tegen kwam veel verhalen, zwaaien enz. Erg plezierig. Gisteravond na 20.00 uur( de camping sluit dan) op het terras gezeten om de foto,s en blog te versturen, want daar was alleen internet, begon het te regenen. Willem de paraplu ophalen. Zaten wij heel briek onder die paraplu te typen ( en koffie drinken die wij hadden meegenomen in een thermoskan, ja, ons Nederlanders bent sunig he!), gingen de schuifdeuren van de camping open en zei de zoon van de campingbaas, die op dat moment dienst had, dat wij wel binnen mochten komen. Zo leuk. Hij bleef net zo lang totdat wij klaar waren en dat terwijl hij heel graag wilde hardlopen. Daar kwamen we pas later achter toen we vroegen of wij nog wel mochten blijven zitten en niet weg hoefden. hij dat dan wel moest zeggen.......Een hele lieve jongen.

Maar goed, vanmorgen om hal;f elf vertrokken met zon en het was warm. En je raad het al, onderweg dus steeds buien, dan weer droog. We hebben droog buiten kunnen koffie drinken onderweg en...nog lunchen. Maar. o, wat een buien weer steeds.

We staan nu op een camping die pal aan het Varan meer ligt, links van het Vattern meer. Wij staan met de caravan wel in het bos, maar zijn zo bij het water. Met ons is er een grote groep gehandicapte(geestelijk en of lichamelijk) mensen die hier hun vakantie vieren. Drie van hen gingen meteen al in het meer zwemmen terwijl het helemaal niet zo mooi weer was. Rondom het eten hoorden wij keiharde muziek en daarna zongen ze om de beurt mee met de muziek@ dat was niet zoo muzikaal, maar wel grappig om te horen. Al snel werd dit afgebroken omdat het weer heel erg begon te.........juist!

Wij zitten maar weer eens op de veranda(overdekt) van de receptie, om mijn blog te schrijven en Willem is met zijn foto,s bezig, een samenvatting ervan te maken.

De vrouw van de receptie heeft onze was meegenomen om te wassen en morgen kunnen we het zelf op een wasrek hangen. Ik mocht het zelf niet in de wasmachine doen:)