Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

20 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Opstaan met zon en een prachtige strak-blauwe lucht. Willem kwam terug van het toilet en zei tegen mij: je kan je korte broek met tenen-slippers wel aan doen want het is nu al warm. Zo gezegd zo gedaan. Buiten in de zon ontbijten , caravan reis klaar maken en hoppa,daar gingen we weer. nu op weg naar Savsjon, vlakbij Karlstad. We reden weer tijden door prachtige bossen zonder dat we auto,s tegen kwamen, je zou het bijna niet geloven, zo rustig is het hier in dit deel van Zweden. Zagen ook nog een groep van ik denk wel zo,n 40 kraanvogels. nog niet eerder zoveel kraanvogels bij elkaar gezien. Op een stil plekje in het bos( hoe kan het ook anders) koffie gedronken. Het werd toen al wat kouder en de lucht betrok ook steeds meer, dus maar de lange broek en sokken en schoenen maar weer aan. De lunch ook weer op een I-plek met allemaal picknick-banken onder een afdakje.
Wat je nu ook weer zag waren de lupinen die opeens overal langs de weg tot bloei komen. In alle tinten paars, roze, wit en geel. Schitterend! En zomaar in het wild, he. Zie je alleen maar hier in Zweden volgens mij, bermen vol.
Staan nu op een camping hoog op een heuvel met uitzicht over een meer. Toen wij daar aankwamen was het.....ja, heel erg warm, dus.....maar weer omkleden. Zelfs Willem trok zijn korte broek aan en dat zegt heel wat.

Zit nu op het terras van de camping mijn blog te schrijven omdat daar allen wifi is. Het is nu bijna 22.15 uur en het wordt koud nu. Stop er du nu maar mee. De foto,s van de laatste verhalen staan gewoon weer onderaan bij de foto,s dus...wie ze zien wil! En o ja reacties zijn erg welkom! Bedankt Minke en Hille voor jullie respons!

• 21 Juni 2015 - 22:38

Frea:

Lekker, Yvonne, eindelijk weer eens een korte broek aan! Niet dat het hier veel beter is, hoor! Maar gelukkig bloeien de lupinen hier ook, daarvoor hoef je echt niet helemaal naar Zweden :)