Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

19 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vandaag een wandeling naar de top van een berg gemaakt. Ja, ja, is niet mis, he! Vond ik dus ook. Was een "blauwe "wandeling, wat inhoudt, dat het voor de meer ervaren wandelaars is. Nou, als er iemand dat niet is, dan ben ik dat wel! We vonden heel moeilijk via een kaart die we van de VVV hier hadden gekregen, eindelijk de plek waar de wandeling was uitgezet. Onverharde weg in, een kilometer of 2 rijden, totdat we de auto neer konden zetten. Maar waar begon nu dan toch dat wandelpad? Wij zoeken en ja hoor, middenin niemandsland, stonden een paar huizen en een boerderij en daar kwamen al een vrouw en man aangelopen. Heel schijnheilig wat bij hun tuin kijken, weer wat dichterbij, naar ons kijken....ze vertrouwden het waarschijnlijk niet. Ik de kaart pakken en hun tegemoet lopen. De man kwam op mij aflopen maar kon geen woord Engels. Ik in het Engels, hij in het Noors. Hoorde wel heel komisch, maar........we kwamen eruit. Hij weer af....Aangezien wij nog niet geluncht hadden, besloten wij dat dan maar eerst te doen. Stoelen uit en naast de auto en lunchen. Kwamen dezelfde 2 mensen er weer aanlopen. nu heel langzaam en verlegen. De vrouw liep toen ze vlakbij ons waren op ons af, de man bleef verlegen dralend wachten. Ik kan wel een beetje Engels zei ze. Kan ik u helpen? Dus weer de kaart erbij gehaald en zij vertelde nu in het Engels wat ik ook al van haar man in gebarentaal had begrepen, nog een keer het verhaal.
Enfin, wij hebben de bergwandeling gemaakt, een hele mooie wandeling, een smal paadje dwars door het bos, maar gaandeweg de wandeling ging het wel steeds steiler. Zo steil, en met keien en boomtakken op dat paadje, dat ik best wel vaak moest stoppen, ik dacht ik haal het nooit! Maarrr......de top bereikt, een hoogte van bijna 700 meter, een schitterend uitzicht! Er stonden bankjes, je kon je naam in een schriftje schrijven als bewijs dat je de top had bereikt. Achter een van de bankjes stond een groot mierennest. Later zagen we daarboven een nog groter mierennest, een mega-mierennest, zo groot heb ik ze nog nooit gezien.
Onderweg zagen we ook veel mos-slierten aan dode bomen hangen, een spooky gezicht. Ook een lange boomstam over een soort van moeras heen, waar allemaal mieren overheen liepen. Een komisch gezicht, zo van de A7 qua drukte, maar dan voor mieren........

De terugtocht verliep gelukkig een stuk makkelijker dan de heen-tocht.

We zitten nu volop in de zon, die ons door het raam van de caravan gewoon verblind en die de bergwanden nog volop in het licht zet. Morgen de langste dag alweer......wij vertrekken in ieder geval morgen weer naar Zweden. A.s woensdag gaan wij vanuit Gotenborg de reis weer naar huis aanvangen, een week eerder als zou, maar willen weer naar huis. Vakantie heeft lang genoeg geduurd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem en Yvonne

Op 3 mei vertrekken wij voor zo,n 8 weken naar de Lofoten, de eilandengroep bovenin Noorwegen. Om iedereen een beetje op de hoogte te houden van onze belevenissen hebben wij een blog gemaakt.Elke week zijn wij van plan om daar de belevenissen van die week met wat foto,s erbij op te zetten. We hebben nog een drukke week te gaan voor vertrek, een week met caravan reis-klaar maken, Bella naar zijn logeeradres bij Marcel en Wendy te brengen en op de vertrekdag Delta nar Thalina en Henny in Ganzendijk. Daarna kan voor ons de langverwachte reis beginnen. In gedachten reist mijn vader met ons mee, hadden graag hem nog van deze reis laten meebeleven........

Actief sinds 25 April 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10306

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 06 Juli 2015

Noorwegen 2015

Landen bezocht: