Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

16 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vandaag een zonnige, maar o zo koude dag, mede doordat er een erg harde wind waaide. Het was vandaag maar een graad of 4. Toch door de zon was de gevoelstemperatuur hoger. Desalniettemin gingen wij vanmiddag met een ski-jack, handschoenen aan en Willem had zelfs nog een haarband om tegen de kou, op weg voor een wandeling die uiteindelijk 3 uur zou duren, dwars door een natuurgebied heen en langs het water van het meer. Vooral daar was het erg koud, de wind kwam vanaf water. Het was een heel mooie route over smalle paadjes en af en toe een gewoon wandelpad. Het eindigde bij een soort van blokhut, waar je je naam in een schrift kon zetten, met de datum en tijd dat je daar geweest was.

De camping waar wij nu staan is wel een vreemde camping. Er zijn voor de hele camping en 3 huisjes maar 2 w.c,s die in dezelfde ruimte staan, enkel gescheiden door een muurtje. De douche is dan ook nog eens in dezelfde ruimte, naast de toiletten. Om te mogen douchen moeten we per keer 3 euro betalen! dit, omdat de stroom hier zo duur is, zei de mevrouw van de camping. Ze zitten aan het einde van de weg, het loopt hier echt dood! Gister wilden wij afwassen. Bleek dat dat hier helemaal niet kan! Hebben jullie zelf niet in je caravan een keuken, vroeg de mevrouw van de camping? Jawel, maar heel klein en wij hebben veel afwas, van de hele dag, zeiden wij. Dan mocht dat voor deze keer wel bij haar in de keuken. Toen wij echter met onze afwas de keuken in wilden gaan, kwam ze zeer beslist en een beetje boos naar ons toe, dat over de drempel gaan was ten zeerste verboden. Op ons gestamel van maar wij mochten toch hier onze afwas doen?, zei ze dat zij het voor deze keer wel zou doen, alhoewel het illegaal was..........nou ja....Maar goed, na een poosje kwam ze onze afwas terug brengen. Vandaag hebben wij het maar zelf gedaan in onze ienieminie keuken!