Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

12 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vanmorgen weer mooi weer, strak-blauwe lucht.. Half elf vertrokken langs weer provinciale wegen. Prachtige landschappen trokken aan ons voorbij. Dwars door bos, door schitterende pittoreske dorpjes met mooie gebouwen, kerkjes. Daar gestopt omdat ik weer een pracht, snelstromend riviertje zag. /en overal heerlijk ruikende seringen.....zo zoet die geur! Van mijn moeder kreeg ik altijd met mijn verjaardag een bos seringen......moet altijd even slikken als ik in het voorjaar deze prachtige en heerlijk ruikende bloem zie.......herinneringen!

Middenin een bos hebben we koffie gedronken. Wat een rust, stoelen uit de auto gehaald, en genieten van de natuur. O,ja, Willem heeft ook nog een vos gezien onderweg, ik niet helaas...

We staan nu op een camping in Ljusne, een kleine camping, die geleid wordt door een Duits echtpaar met kinderen. We staan weer aan een prachtige plek pal aan het water met uitzicht op een rivier die uitmond in de zee. We weten nog niet hoe lang wij hier gaan staan, hangt ook wel van het weer af en wat er in de omgeving te doen is.

A.s vrijdag wordt er in heel Zweden het midzomernachtfeest gevierd. Hebben gehoord van lokals dat dit een feest is waar bijzonder veel (illegaal gestookte drank) gedronken wordt, door vooral de mannen, met veel geschreeuw en gebral en luide muziek aan , zoveel , totdat men laveloos is. Men komt dan met hele families naar campings om het daar te vieren... Daar zitten wij dus echt niet op te wachten. Hopen tegen die tijd een camping die niet te groot is gevonden te hebben waar we er niet zoveel last van zullen hebben. En anders maar een nacht niet op een camping...

Zitten nu in een serre van de camping omdat dat de enige plaats is waar ze wifi hebben.

Foto,s staan onderaan in de fotogalerij. Reacties welkom.

• 12 Juni 2015 - 22:06

Dennis:

Ja dat heb je daar met die staats drank winkels, dan gaan mensem zelf drank brouwen.

• 16 Juni 2015 - 22:04

Willem En Yvonne Bultsma-Dijkstra:

De drank is hier inderdaad heel erg duur. En met zo,n middernachtfeest dan maakt men hier veel zelf hun eigen gebrouwde drank.