Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

09 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vandaag naar de "grote " berg gegaan. Je hebt daar nml een prachtig uitzicht over de stad Sundsvall. Via een wandeling door het bos, dat groter leek als het was, omdat je om de berg heen wandelde, kwamen we boven aan de berg aan. Daar hebben we een heerlijk bakkie koffie gedronken bij een restaurantje en zagen we stad in de diepte liggen. Dezelfde weg weer terug en toen bij de achterkant van een heel groot hotel, hadden we voor een ski-springschans een gigantisch mooi uitzicht over de stad Sundsvall. Wat stonden wij hoog! We hebben daar bij een picknick- tafel geluncht.

Daarna op visite bij een Nederlandse ( oude ) vrouw die oorspronkelijk 40 jaar terug uit Sint Udelrode kwam. Wij hadden haar gister notabene in de lift bij de Ikea getroffen. Zij dacht eerst dat wij uit Noorwegen kwamen ( wij spraken Fries tegen elkaar:) ) Zij smeekte ons bijna of wij bij haar op visite wilden komen....Aangezien wij toch het centrum van Sundsvall wilden bekijken en zij daar woonde, hebben wij dat maar gedaan. Was best wel gezellig, maar ook wel wat vreemd, want wij kenden die hele vrouw niet.....Maar goed, zij was helemaal blij dat zij weer eens Nederlands kon spreken.

Daarna Sundsvall in, over een heel brede winkelstraat gelopen. Veel winkels, weinig mensen, veel politie bij of in politieauto.s. Ook grappig dat je overal dinosaurissen zag, die allemaal een bepaald thema uitbeelden. We hebben nog een heerlijk ijsje gegeten.

Weer terug op de camping was er een ware invasie van Nederlanders. Die waren met een hele groep mensen van een campers-club op doorreis naar de Noordkaap. Wel erg grappig want bij het afwassen hoorde je eindelijk weer eens alleen maar Nederlands om je heen...

Morgen zakken we weer verder naar het zuiden af, zo, n 1,5 uur rijden. Dan zitten we weer pal aan zee, maar dan met een strand ervoor.

• 09 Juni 2015 - 22:43

Willem En Yvonne Bultsma-Dijkstra:

Wij staan hier boven aan de berg met uitzicht over de stad Sundsvall.