Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

03 Juni 2015 | Noorwegen, Lofoten

Gister werden we wakker van de stromende regen en harde wind. He, bah......Om de caravan stond het blank, allemaal plassen en modder. Wat doen we . Omhoog kijkend vanuit de caravan naar de bergen dikke mist, die je gewoon naar beneden zag zakken. In dit weer verder rijden......Komen we zowiezo wel uit deze drek-bende met de caravan weg? We besloten om dan vandaag maar hier te blijven. Rijden was misschien onder deze omstandigheden in de bergen niet zo verstandig. Tegen elven was het even droog, dus besloten het er toch maar op te wagen. Met dank aan de super-mover was de caravan zo uit de drek weg en reden we....

Onderweg kwamen we steeds meer blauwe lucht tegen en op een gegeven moment reden we in de zon! In het dal is het steeds groener, terwijl er op de bergen best wel veel sneeuw ligt. Heel veel watervallen kwamen we tegen, al het smeltwater zoekt zich nu een weg naar beneden.

Op een gegeven moment kwamen we op een heel groot plateau in de bergen op zo,n 675 meter hoogte, waar heel veel en hoge sneeuw lag. Verwonderlijk hoor. Kwamen we een bord tegen met daarop POOLCIRKEL! Wij ernaar toe en ja hoor, wij stonden dus zonder dat wij het door hadden op de poolcirkel. Heel apart! Ook daar lag de sneeuw metershoog, een vrachtwagen stond naast een berg sneeuw en hij kwam nog maar net met zijn dak van de vrachtauto boven de sneeuw uit.

Weer verder en algauw doken wij weer een groen dal in. Koffietijd en toen wij uit de auto stapten hoorden wij het al....een donderend geluid van een giga-waterval. Door de bosjes heen en rotspaadje af en jahoor, daar zagen wij hem. Wat een geweld en wat imponerend. Vanaf 2 kanten kwam het water van de berg en stortte met veel geraas ons voorbij over de rotsen. Heel veel foto,s gemaakt en nog een filmpje...opdat we dit niet vergeten!

Na weer een prachtige reis en dankbaarheid dat we toch de stap hebben genomen om te vertrekken, staan we, nadat we om 11.00 uur vertrokken en om 19.00 uur op de plaats van bestemming, het dorpje Dalgsgrende aankwamen, op weer een superplek, pal met het raam vanaf enige hoogte kijkend over een fjord( pfff, wat een lange zin! ). Het weer is hier goed, vandaag wat bewolkt maar droog. Vandaag zijn er 3 campers vertrokken, zodat wij nu de enigen op de camping weer eens zijn. Met mijn schouder gaat het heel langzaam aan weer wat beter. kan er iets meer mee. Zit achterop mijn schouder nog wel een bult..... Slapen gaat redelijk, omdraaien nog wel moeizaam.

De foto,s die bij dit verslag horen moet ik nu nog plaatsen en weet dus niet onder welk nummer dit staat. Willen jullie ze zien, dan zelf waarschijnlijk, hopelijk onderaan de bestaande fotoreeks.

Vind het erg leuk als jullie een reactie willen plaatsen!

• 03 Juni 2015 - 17:40

Frea:

Mooi verhaal, Yvonne! Fijn verslag van een geweldige reis!