Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

15 Mei 2015 | Noorwegen, Lofoten

De dag begon bijna met een ramp! Willem was nml. zijn bril kwijt. Er werd overal koortsachtig gezocht, tot in het toiletgebouw aan toe, totdat Willem zich opeens herinnerde dat toen hij zijn verrekijker gebruikte, hij zijn bril had afgedaan. En op het dak van de auto gelegd had. De auto stond inmiddels bij de ingang van de camping. wij al speurend kijkend naar de grond, en ja hoor, daar lag hij nog pontificaal op het dak. Pfffffff......

Vandaag een tocht langs de kust via een provinciale weg gedaan. Via Laukvik, veel vis-koppen hingen daar te drogen aan heel veel rekken, koffie drinken in de auto want het was weer heel erg koud, op een pier langs een vuurtorentje lopen om vanaf de zeekant van het uitzicht te genieten( wat is het hier toch schitterend mooi) , naar een parkeerplaats, war we een boer zagen met hooi aan schapen en lammetjes van een week oud te geven. Leuk met die boer gesproken. Hij verteld dat het dit jaar veel kouder was als andere jaren.... Willem heeft nog een zee-arend gezien en gefotografeerd! Wat zijn dat grote vogels!

Langs een boerenweggetje dwars door weilanden praktisch langs de zee, geluncht( weer in de auto) .

Bij Fiskbol, waar de Ferry vertrekt naar Melbu, weer uit de auto om foto,s te maken. Daarna weer terug naar de camping. Het was weer een mooie dag!