Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

09 Mei 2015 | Noorwegen, Lofoten

Heerlijk in slaap gevallen door het getik van de regen op het dak van de caravan werden we vanmorgen wakker en warempel: de zon scheen. Na het ontbijt en een bakkie koffie alles weer ingepakt en vertrokken we naar onze volgende camping, nu zo,n 189 km verder, dus niet zover als vorige dagen.

Onderweg zagen we op een gegeven moment in de verte allemaal besneeuwde bergtoppen, wat een apart gezicht. Natuurlijk snel uit de auto om foto,s te maken.

Bij een ICA gestopt om brood te kopen, duur brood, 4 euro per brood.

Bij de camping Viking in Jamtland ons melden bij de receptie. Kwam er een man op ons toegelopen, die vroeg: Swedish? Danish? Wij : do you speak English? Nee, Nederlands, zei hij. Was het een Belg! Hij en zijn vrouw hadden 3 jaar geleden deze camping uit een faillissement opgekocht en waren nu dan ook al 3 jaar de camping aan het opknappen. Een mooie camping aan het water, netjes, Er stonden nog 3 caravans aan het water, wat voor onze begrippen hier nu in Zweden veel was. tot nu toe hebben we nog steeds alleen op campings gestaan.

Na uitleg hoe en wat, we mochten gebruik maken van het sanitair in een van de huisjes, STUGA genaamd hier, omdat het nog rustig was en ze het toilet-hok niet open wilde doen. Wij vinden dat prima, een huisje voor ons alleen, grote stortdouche erin, grappig om zo,n STUGA eens van binnen te mogen zien.

We zitten nu heerlijk buiten van de zon te genieten,morgen zou het weer gaan regenen.

• 09 Mei 2015 - 15:51

Wendy Dijk:

Klinkt al beter mooi weer geen spookcampings meer hahah en eindelijk mensen op de campings! En als kers op de taart nog mooi weer ook! Heerlijk lekker genieten en Yvon je kreeg de groetjes nog van je pedicure ze sprak me aan in de Lidl! Dikke kussss!!