Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorwegen 2015 - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Willem en Yvonne Bultsma-Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2015

Door: Yvonne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Yvonne

06 Mei 2015 | Noorwegen, Lofoten

Vanmorgen vroeg met de boot naar Zweden, en wat voor een boot. Leek wel zo,n groot cruise-ship, allemachtig, wat zijn die boten tocht groot. Via 2 loopplanken moest je omhoog rijden en dan kwam je in een enorm laadruimte. En wat een schitterend weer hadden we, strak-blauwe lucht, zon, weinig wind, wat een verschil met gister.
Het werd een heerlijke overtocht, 4 uur is mooi, je kan wat van je uitzicht genieten, wat lezen, bovenaan het dek ( met een lift) zien en genieten van het uitzicht.
We voeren na 4 uur de haven van Gothenborg binnen, wat een mega grote haven en wat een enorme grote schepen liggen daar allemaal. Wij zagen onze ogen uit.

Via de E45 zijn we zo,n 1,5 uur gereden naar de camping waar we nu zitten, een erg kleine camping, die helemaal nog niet berekend was op toeristen. De speelkamer voor kinderen lag nog helemaal vol met opgeslagen spullen, maar goed, de w.c, douches en wasruimte waren gelukkig wel open.

Omdat we deze keer vroeg op de camping waren, besloten we "even "naar het meer te gaan kijken. Dat "even " duurde goed 2,5 uur, want we gingen via het meer, dwars door een bos, langs een landweggetje en ik weet niet waar allemaal langs, kortom, zelfs Willem wist op een gegeven moment niet meer waar we waren. Tel daarbij op dat we niks bij ons hadden, ik niet gewend ben om ver te lopen......Tegen de tijd dat we de weg weer terug hadden gevonden, naderde er een enorme regenbui, zat ik in een hypo, maar waren we net op tijd weer bij de camping.........

Zit nu in het kantoor van de receptie van de camping te typen, omdat er bij onze camping geen bereik is. Gaan morgen zo,n 350 km verder naar het noorden naar de volgende camping.

• 06 Mei 2015 - 20:25

Dennis:

Dat is een flinke tocht geweest zo te lezen ma. Had je geen dextro of iets dergelijks bij je? Nog een goede reis verder en geniet ervan.

• 06 Mei 2015 - 21:44

Carla:

Hoooi, gelukkig hebben jullie nu mooi weer gehad, en een mooie overtocht! En daarna lekker een stevige wandeling, dat is toch heerlijk na zo lang zitten op boot, alleen voortaan idd dextro tje meenemen. Hier is het nog steeds klote weer, regen en storm, met daar tussendoor een zonnetje. Gister mega druk in stad, want bevrijdingsfestival, was erg gezellig en mooie muziek. leuk dat je op deze manier toch ff contact kunt hebben, anders wordt het wel erg duur al die sms jes, hee?? lfs Carla

• 07 Mei 2015 - 09:11

Frea:

Bedankt voor de update! Als de verhalen zo uitgebreid blijven scheelt me dat straks een vakantie naar Noorwegen, zoveel details weten we dan al. Inderdaad wel een beetje onnozel om zo onvoorbereid op stap te gaan, Yvonne. Je bent toch ook niet sinds vorige week diabeet.... Gezellig om het verhaal te lezen. Goede reis en tot mails.

• 09 Mei 2015 - 18:09

Willem En Yvonne Bultsma-Dijkstra:

We zouden alleen maar even naar het meer lopen en dat konden we zien vanuit de caravan..........vandaar dat we niets mee hadden.......